Stránky

čtvrtek 12. prosince 2013

Vánoční cukroví: Paleo ořechové linecké




Je hodně podobné receptu na mandlové linecké a je to vlastně základ na kokosky, mění se pouze poměry surovin. Drží taky krásně pohromadě a jsou ihned měkké. A taky je můžete ochutnat na Fóru Kardamón v Praze. Pokud toužíte naše recepty ochutnat, udělejte si v neděli chvilku času a navštivte náš stánek :) Budu se na vás moc těšit. 

Ořechové linecké (2-3 plechy):

400 g mletých vlašských ořechů

100 g měkkého másla

50 g medu


3 žloutky (použila jsem vejce XL, pokud máte M-ka, dejte do těsta 4 žloutky)

vanilka

špetka jedlé sody

špetka soli


Vše zamícháme a rozválíme mezi potravinářskou fólií, necháme odpočívat v ledničce, lépe se pak s těstem pracuje. Použila jsem malé kruhové vykrajovátko o průměru 2,5 cm. Samozřejmě můžete vytvořit i větší kokosky, já mám ráda drobné. Pekla jsem v troubě na pečícím papíru na 130 stupních na horkovzdušné funkci, protože jsem pekla dva plechy naráz. Délka pečení trvá cca 15-20 minut, v půlce času vrchní a spodní plech vyměňte. Troubu hlídejte, hlavně když máte dva plechy a horkovzdušnou funkci. Ořechové kolečka se nesmí připálit, musí zůstat světlé. Mimochodem, toto těsto je de facto ořechoví cukroví ;)

Pokud chcete použít jiné sladidlo, není problém, upravte suroviny následovně:
med : cukr = 100:100

xylitol : cukr = 60:100
xylitol : med = 60:100

Marmeláda je opět rychlá marmeláda z mraženého ovoce, popis naleznete v receptu na kokosky. Můžete použít i vlastní. 


1 komentář: